duminică, 17 septembrie 2017

Cotswolds: case din piatră aurie presărate pe dulci sfere

Îmi doream foarte mult să admir de aproape căsuțele de poveste construite cu piatră de culoarea mierii specifice zonei Cotswolds, considerată una din cele mai frumoase regiuni din Anglia. Englezii o consideră pe bună dreptate „an area of outstanding natural beauty”

Cotswolds se întinde pe o suprafață vastă de peste 2000 kmp, cu o mulțime de orașe, sate și poteci care te poartă pe dealuri, aceste dulci sfere care dau denumirea regiunii, wolds fiind un regionalism pentru colină în limba engleză. Case pitorești, din piatră aurie, uneori cu acoperiș de stuf, înconjurate de plante și flori, desprinse parcă din povești, așezate pe dealuri rotunjite, într-un cadru natural splendid, cam așa s-ar putea traduce Cotswolds în doar câteva cuvinte.

Cum imaginile acestor case m-au cucerit iremediabil am decis că este musai să le văd de aproape, să mă plimb pe străduțele satelor sau orașelor și să mă încarc cu energia de poveste a acestor locuri.

Când am ajuns din nou în Londra, la sfârșitul lunii august (când a fost surprinzător de cald) am decis să dăm o fugă într-o zi până în Cotswolds. La ora 8:21 am luat trenul din Gara Paddington, unde nu am rezistat și a trebuit să mă pozez cu urșulețul Paddington, fiind cunoscută slăbiciunea mea pentru urșuleți de pluș, în special pentru acei Tatty Teddy. Dar să continuam povestirea că altfel articolul se va transforma într-o argumentație că viața este mai frumoasă când ai un ursuleț de pluș alături.

Eu și cu Paddington în Gara Paddington din Londra
Prima destinație și punctul de plecare al aventurii a fost Moreton-in-Marsh. De aici aveam în plan să mergem în Stow-on-the-Wold și apoi în Burton-on-the-Water. Observați denumirile pitorești ale acestor localități. Și apoi dacă timpul și logistica o permitea aș fi vrut să ajungem și în Bibury, probabil cea mai cunoscută localitate din Cotswolds. Ca să nu prelungesc suspansul vă voi mărturisi că nu am reușit să ajungem și aici, bifând doar Moreton-in-Marsh, Stow-on-the-Wold și Bourton-on -the-Water. Nu am fi avut nici suficient timp, însă nici nu circula un autobuz dupa-amiaza către Bibury din Bourton-on-the-Water.

Moreton-in-Marsh
Călătoria cu trenul până în Moreton-in-Marsh a durat mai puțin de două ore. Aici, mai aveam puțin timp până când autobuzul urma să ne ducă în Stow-on-the-Wold așa că am apucat să vizităm centrul încă adormit al orășelului. Case de piatră mai vechi și mai noi, cafenele, ceainării, magazine de antichități, toate adunate în inima orașului. Un oraș micuț, liniștit, pe care în jumătate de oră l-ai străbătut de la un capăt la altul.

Centrul orașului Moreton-in-Marsh

My kind of cottage :)

Următorul pe listă a fost Stow-on-the-Wold, care mi-a amintit de pitorescul Henley-on-Thames pe care l-am vizitat anul trecut, în special datorită triunghiurilor festive atârnate pe sfoară de streșinile caselor care mă duc cu gândul la steagurile de rugăciune tibetane. Aici mai multă lume și mai multă agitație ca în Moreton-in-Marsh. Așa că după ce am vizitat zona centrală care mustea de turiși, am mers pe străduțe lăturalnice, unde nu era nici țipenie de om. Un contrast destul de mare între zumzetul străzii centrale și liniștea străzilor imediat învecinate, ascunse doar de un rând de case. Aici am putut să admir și să fotografiez construcțiile în voie. Mă fascinează că în Anglia casele au un nume. Astfel casele au și ele viață, personalitate și povești de spus.

S-ar putea să îți placă și: Week-end în Londra: Ziua 2 - Pitorescul Henley-on-Thames

Stow-on-the-Wold

Biserica St. Edward din Stow-on-the-Wold

Intrare încadrată de copaci a bisericii St. Edward
Nu am petrecut mai mult de o oră în Stow-on-the-Wold și apoi am luat autobuzul către Burton-on-the-Water, numit și Veneția Cotswolds-ului. Nu e o comparație tocmai justificată, dacă ai în vedere cursul subțire de apă și podețele parcă în miniatură care traversează satul. În Burton-on-the-Water și mai multă lume și mai multă agitație, dar tot așa, doar în zona centrală. Cum ne-am îndepărtat de aceasta am fost singuri pe străduțele liniștite și ne-am intersectat doar cu o pisică dolofană.

În Bourton on the Water ne-am plimbat mai mult, aici existând și câteva atracții precum Cotswold Motoring Museum, Bourton Model Railway Exhibition, The Model Village sau Birdland pe care însă nu le-am vizitat, însă justifică numărul mare de turiși (incluzându-ne și pe noi în această categorie). Aici am luat și prânzul, la o ceainărie de lângă apă, unde am pândit un loc liber, ca să stăm afară, la soare.

Casele de poveste din satul Bourton-on-the-Water

Visez la o astfel de casă, cu un birou și o mașină de scris așezate la geam

Străzile pustii de care vă povesteam

Pisica dolofană cu care ne-am intersectat

Prânzul

Desertul :)

După ce am explorat binișor orășelul, am luat autobuzul înapoi până în Moreton-in-Marsh, unde am vizitat pe îndelete centrul orașului până la venirea trenului care ne-a dus înapoi în Londra după o zi petrecută într-un loc de poveste, unde mi-aș dori să revin într-o bună zi și chiar să înnoptez într-o căsuță de turtă dulce.

Sfat util: dacă doriți să vizitați Cotswolds, verificați orarul autobuzelor ca să nu aveți surprize și acestea să nu circule în ziua aleasă de voi.

Traseu:
Londra - Moreton-in-Marsh - Stow-on-the-Wold - Bourton-on-the-Water
Bilet tren:
Londra - Moreton-in-Marsh - 40 lire dus-întors, valabil întreaga zi, pentru o persoană
Bilet autobuz:
Moreton-in-Marsh - Stow-on-the-Wold - 2 lire
Stow-on-the-Wold - Bourton-on-the-Water - 2 lire
Bourton-on-the-Water - Moreton-in-Marsh - 2 lire 30 pence

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...