duminică, 7 aprilie 2013

Trenul regal staționează la linia 14. Și merită o vizită!

Astăzi am ajuns și eu la Gara de Nord, la linia 14, pentru a vizita Trenul Regal. Și nu eram singura. Înaintea mea se aflau deja o mulțime de alți curioși așezați frumos la coadă, însă așteptarea nu a durat mai mult de zece minute și am pășit în trenul regal; dar nu înainte de a urca în locomotivă ca să admir multitudinea de manete și butoane - ce-i drept, mai puține decât într-un avion, dar mult mai multe decât în „banala” mașină.

Trenul regal a fost construit în anul 1928, din ordinul lui Ferdinand I, care din păcate nu a putut să se bucure de acesta, deoarece a murit în anul 1927. În schimb, trenul a fost folosit de urmașul său, Carol al II-lea, urmat de către Mihai I. Ulterior trenul regal s-a transformat în trenul prezidențial, fiind folosit de Gheorghe Gheorghiu Dej și Nicolae Ceaușescu. Trenul regal a fost martorul unor momente istorice, precum discuțiile dintre Gheorghe Gheorghiu Dej și Nikita Hrușciov în anul 1955, care au condus la faptul că ultimele formațiuni sovietice au părăsit România anul următor. Tot în acest tren au început discuțiile dintre Nicolae Ceaușescu și Henry Kisinger care au dus la acordarea „clauzei națiunii celei mai favorizate” României, iar regele Mihai a părăsit țara tot cu acest tren, la care au fost atașate 2 vagoane, care l-a dus până la graniță.

La coadă pentru vizitarea trenului regal

Locomotiva (nouă) a trenului regal

Costul biletelor

În locomotivă

Trenul regal este alcătuit din cinci vagoane, un pic prăfuite, dar pline de farmec. Probabil au considerat că unui tren încărcat de istorie, îi șade mai bine prăfuit! Vizitarea trenului a durat aproximativ 30 minute, iar în fiecare vagon am găsit câte un angajat CFR care ne-a împărtășit informații despre istoria trenului - scrisă și „nescrisă”.

Un personaj carismatic, conductorul trenului regal

Trenul este simplu și elegant, predominând mobilierul de lemn masiv (de nuc, mahon, trandafir etc.), tapițeria vișinie, iar pe alocuri scaunele tapițate cu piele de Cordoba, obiecte decorative din alabastru din Grecia și sticlă de Murano.  Familia regală a folosit trenul ultima oară anul trecut, de 1 decembrie, ocazie cu care a donat o serie de tablouri deosebit de frumoase, ce se găsesc încă în vagoane și animă aspectul vechi al vagoanelor.

Pe culoar

Cada „regală”

Vagon dormitor, unde mi-ar plăcea și mie să dorm într-o noapte, călătorind cu trenul!

Din tablourile donate de familia regală

Nu e jacuzzi!

Salonul mic

Vază din alabastru

Salonul mare

Lămpi de iluminat din sticlă de Murano

Oamenii care au confundat trenul, cu un local!

Reclamă la McDonalds - peste tot în tren, din păcate ...

Un radio de demult

Să scriem impresiile despre tren. Mie mi-a plăcut!

Surprinzător sau nu, trenul poate fi închiriat pentru evenimente sau filmări. Mă întreb dacă înainte de acestea este curățat temeinic?

Mai multe detalii despre trenul regal puteți citi aici.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...