joi, 14 martie 2013

Impresii de la Târgul de Turism, 14.03.2013

Astăzi am făcut și eu act de prezență la Târgul de Turism al României, la ediția de primăvara a acestuia, existând încă o ediție a târgului toamna. Ca fostă absolventă a specializării Tursim din cadrul A.S.E., pot spune că este o „tradiție” pentru mine să mă plimb printre standurile târgului de turism pentru a lua „pulsul” evenimentelor turistice de la noi din țară.

Ediția din acestă primăvară a semănat cu cea din anul precedent. Ce-i drept, nu m-am dus pentru elementul de noutate!

Biletul a costat 15 lei și este valabil doar pentru o singură intrare. La acest preț mi s-ar fi părut normal să poată fi folosit pe durata celor 4 zile de târg. Dar să nu fiu cârcotașă!

La intrarea spre târg vizitatorii sunt întâmpinați de standurile cu produse tradiționale, precum preparate din carne și brânzeturi, prăjituri făcute în casă, miere, siropuri, dar și săpunuri sau podoabe lucrate manual. De fiecare dată îmi bag nasul printre „producători” și nu plec niciodată cu mâna goală.

Săpunuri realizate manual ... am cumpărat și eu două!
Înainte de a ajunge la standurile de turism, te întâmpină măreață mascota Happy Tour numită simbolic „Happyșor” ...nu știu de ce, dar pe mine mascota Happy Tour mă duce cu gandul la Cezar Dumitru de la Imperator Travel! mai are cineva senzația aceasta? Și că tot veni vorba despre blogosfera de travel de la noi din țară, la târg i-am zărit pe Alex Filip, Răzvan Pascu și Roxana Farca!

Happyșor

Odată intrată în clădire, standurile sunt unul lângă altul, mai mici sau mai mari, mai mult sau mai puțin decorate, mai interesant sau mai deloc promovate. O mulțime de agenții de turism te întâmpină, o parte din ele sunt deja consacrate și au standuri impresionate și atent amenajate, altele sunt abia la început, cu standuri mai modeste, dar compensând cu tineri entuziaști. Pe lângă standurile agențiilor de turism, diferite pensiuni sau hoteluri își expun oferte, iar diferite localități își promovează atracțiile și tradițiile. Nu lipsesc nici standurile spațioase de promovare ale ministerului turismului, care însă nu par a fi la prea mare căutare.

Targul de Turism al României

Chiar dacă am fost azi (joi), deci într-o zi lucrătoare, târgul a fost destul de aglomerat ... așadar sâmbătă și duminică intuiesc o aglomerație și mai mare.

Destinațiile externe de bază promovate la târg par a fi în mare aceleași: Bulgaria, Grecia și Turcia, evident existând alte posibilități cât se poate de exotice de petrecere a vacanței.

Standul Bulgariei

Nu au lipsit nici personajele costumate care să promoveze anumite agenții sau destinații, cum nu au lipsit nici reclamele audio care să facă cunoscute numele și ofertele agențiilor. Nici de la târgul de turism nu a lipsit „viralul” Harlem Shake! Ghiciți ce agenție s-a folosit de acesta pentru a-și promova oferta?

Pe lângă târgul de turism, Romexpo găzduiește în această perioadă și „Târgul de Spiritualitate, Medicină Alternativă și Terapii Complementare”, care merită o scurtă vizită, vizitarea fiind inclusă în prețul plătit inițial. Spun o scurtă vizită, deoarece aici nu sunt foarte multe standuri; aici veți găsi cărți motivaționale, alimente și cosmetice bio, muzică de relaxare, instrumente și modalități de îmbunătățire a calității vieți. Aici o bătrână tare simpatică m-a oprit și mi-a povestit despre sahaja yoga - conform pliantului au cursuri gratuite de inițiere în București la Casa de Cultură „Friederich Schiller” sâmbăta de la 14:00 și lunea de la 18:15.

Stand despre Sahaja Yoga

În cazul meu, singura destinație nouă pe care am adaugat-o în agenda acestui an, pe baza informațiilor primite de de la târgul de turism este regiunea istorică „Scaunul Rupea”.

Machetă de la standul regiunii istorice „Scaunul Rupea”
Pentru cei care au vizitat târgul de turism de la Romexpo - cum vi s-a părut? Ce destinații de vacanță ați dori să adaugați în listele voastre de vacanță în urma celor văzute și aflate la acest târg?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...