marți, 11 septembrie 2012

Ceahlău într-o zi de toamnă

Pentru prima oară am ajuns și eu în Parcul Național Ceahlău și am urcat pe vârful Toaca, la o altitudine de 1904 m. Traseul a început de la cabana Izvorul Muntelui, de lângă Bicaz și a continuat pe bandă albastră până la cabana Dochia, urmând apoi banda roșie până la vârful Toaca. Și înapoi. Am plecat la 10:15 și ne-am întors pe la 18:30 - ca să vă faceți o idee de durata traseului dus-întors, cu pauze lungi și dese :)

Acesta a fost traseul ales - recunosc, cel mai scurt, condiția mea fizică nefiind tocmai de zile mari :) Pentru a intra în Parcul Național Ceahlau există o taxă de intrare de 5 lei pentru adulți, existând și bilete reduse la 2 lei. Oricum merită, iar traseul este unul îngrijit și bine marcat.

Acum să împărtășesc câteva poze mai reușite până am ajuns la cabana Dochia. Urcușul până la cabana Dochia a durat aproximativ 3 ore, conform indicatorului.

Ajunși la cabana Dochia am luat o gustare, iar despre apă am aflat că se găsește un izvor lângă schitul din apropiere.

Cabana Dochia 1760 m
Și apoi pe bandă roșie până pe vârful Toaca (1904 m) - urcușul a durat mai puțin de o oră, iar priveliștea a fost de invidiat. Da, urmează incă câteva poze s-o dovedească :)

Și apoi coborâre, un alt popas la cabana Dochia și iarăși coborâre pană la cabana Izvorul Muntelui. O să revin cu detalii despre condițtiile de cazare la cabană și despre masă. Între timp sper că v-am făcut poftă de o drumeție la munte și că v-am trezit interesul pentru Ceahlău :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...